Wat onderscheidt een topscorer van de gemiddelde voetballer? Het antwoord zit in factoren zoals het percentage aangenomen passes, de efficiency van de schoten op doel, enzovoort. Hetzelfde geldt bij recruiters.

Dus wil je zeker weten dat je met een toprecruiter in zee gaat, let dan op deze vier succesfactoren:

Succesfactor 1: Productiviteit 

Een ruwe score van de resultaten die een recruiter boekt, bestaande uit het aantal kandidaatgesprekken dat de recruiter heeft geregeld, afgezet tegen het aantal kandidaten dat daadwerkelijk wordt aangenomen.

Succesfactor 2: Het aantal kandidaten dat de revue passeert om één vacature in te vullen 

Hoe lager dit aantal, hoe efficiënter de recruiter werkt en hoe beter hij is in zijn vak. Toprecruiters hoeven voor de meeste functies niet meer dan vier kandidaten te zien, en niet meer dan twee voor hoogvolumefuncties, zoals callcentermedewerkers.

Succesfactor 3: Diepgaande kennis van de business van de klant

Als een veelbelovende kandidaat vraagt om een omschrijving van de functie, zit hij niet te wachten op vage omschrijvingen. Een toprecruiter vertelt op zo’n moment helder wat de functie inhoudt, welke uitdagingen ermee gepaard gaan, welke middelen er beschikbaar zijn en hoe het behalen van doelstellingen wordt gemeten. Dat is concrete informatie waar de beste kandidaten iets aan hebben.

Succesfactor 4: De kwaliteit van de geselecteerde kandidaten

Om daadwerkelijk meer talent in je organisatie te brengen, heb je een recruiter nodig die concreet vaststelt welke kwaliteiten je nodig hebt. Een toprecruiter pikt op basis daarvan de kandidaten eruit met de grootste aanvullende waarde voor jouw team. Het zal je niet verrassen dat de meeste recruiters zichzelf bovengemiddeld inschatten op de bovengenoemde succesfactoren. Maar iets kunnen, is niet hetzelfde als iets consequent in de praktijk brengen. Goede recruiters zorgen dat hun prestaties meetbaar zijn. En bovenal; dat daadwerkelijk het beste talent wordt gematcht aan de vacature.

Bron: ere.net

Lees ook

Axxent Groep lanceert Onboarding App
Axxent Groep lanceert Onboarding App

Happy Workers creëer je door aandacht te hebben voor goede werkomstandigheden voor je mensen. Het verplichte papierwerk zo makkelijk en leuk mogelijk maken draagt daar aan bij. Daarom werkt vanaf nu, naast DutchDays óók Axxent met de onboarding app.

Weten wat dat inhoudt? Je leest het in deze blog.

Welkom Martijn Iesberts
Welkom Martijn Iesberts

Begin juni is Martijn Iesberts gestart bij de Axxent Groep. Martijn gaat aan de slag als accountmanager voor de vestiging Bunschoten-Spakenburg.

Direct vanaf de eerste werkdag proberen wij er alles aan te doen om Martijn zo snel en goed mogelijk thuis te laten raken in de het bedrijf, de werkzaamheden en de branche. We vroegen Martijn naar zijn ervaring over de eerste twee weken na zijn start.

Vraag de DutchDays-factsheet (WAB) nu aan
Vraag de DutchDays-factsheet (WAB) nu aan

Vraag de factsheets WAB van Dutch Days aan zodat u op de hoogte bent welke gevolgen deze nieuwe wet voor uw organisatie heeft! Dutch Days heeft voor haar relaties maar ook voor inleners die nog geen klant zijn een factsheet geschreven. Onderstaand alvast een korte samenvatting, uiteraard gaan we in de factsheet veel verder in op de onderdelen van de wet. 

Kort samengevat; een eenvoudige uitleg van de nieuwe wetgeving - de gevolgen - eventuele kansen – en  die deze wet met zich meebrengen in hap klare brok!